http://patmos2.vlu.fi/filebank/blog/authors/fb-share_10_5026-juha_kasvo.jpg Yhdysvalloissa on meneillään seteliuudistushanke, jossa dollarin seteleiden kuva-aiheita muutetaan poliittisesti korrektin oikeaoppisuuden ja sen mukaisen historiantulkinnan vaatimusten edellyttämällä tavalla, kuten käy ilmi esimerkiksi MTV:n 21.4.2016 päivätystä uutisesta. Uudet setelit uusine... http://patmos2.vlu.fi/blogi/kirjoitukset/844/usa_n_presidentti_andrew_jacksonin_kuva_poistetaan_20_dollarin_setelin_etupuolelta Patmos article
Juha Ahvio
24.4.2016
Juha Ahvio

Juha Ahvio, teologian tohtori, dosentti, Patmos Lähetyssäätiön tutkimusjohtaja

USA:n presidentti Andrew Jacksonin kuva poistetaan 20 dollarin setelin etupuolelta

 

Yhdysvalloissa on meneillään seteliuudistushanke, jossa dollarin seteleiden kuva-aiheita muutetaan poliittisesti korrektin oikeaoppisuuden ja sen mukaisen historiantulkinnan vaatimusten edellyttämällä tavalla, kuten käy ilmi esimerkiksi MTV:n 21.4.2016 päivätystä uutisesta. Uudet setelit uusine merkkihenkilökuvineen on tarkoitus ottaa käyttöön vuonna 2020. 

Merkittävää keskustelua on herättänyt erityisesti 20 dollarin setelin etupuolen kuvan vaihtaminen. Vuodesta 1936 setelissä on ollut presidentti Andrew Jacksonin (1767–1845) kuva, mutta nyt tilalle vaihdetaan mustan abolitionistinaisen ja feministivaikuttajan Harriet Tubmanin (1822–1913) kuva. Jacksonin kuva siirretään kakkospaikalle eli setelin kääntöpuolelle.

Näiden USA:n historiaan liittyvien henkilöiden yhteiskunnallisesta merkityksestä ja sopivuudesta setelin kuva-aiheiksi voidaan esittää erilaisia arvioita. Tubmanin puolesta puhuvat monikulttuurisuushenkiset poliittisesti korrektit argumentit ja Jacksonin puolesta hänen ratkaiseva toimintansa sotilaana ja presidenttinä USA:n historian useissa ratkaisutilanteissa. Jacksonin puolesta puhuvat seikat esittää hyvin Patrick Buchanan The American Conservative -julkaisun 22.4.2016 päivätyssä artikkelissaan ”In Defense of Andrew Jackson”.   

Mielenkiintoinen seikka liittyen Andrew Jacksonin presidenttinä toimimiseen ja mahdollisesti myös hänen kuvansa paraatipaikalta poistamiseen on se, että hänen valtiollisen uransa keskeinen toiminta liittyi USA:n keskuspankkihankkeiden vakaumukselliseen vastustamiseen ja perustuslaillisen vapauden puolustamiseen.

Vuonna 1832 Jackson veto-oikeudellaan käytännössä lakkautti USA:n kronologisessa järjestyksessään toisen keskuspankin sillä perusteella, että tällainen keskuspankki saisi itselleen sellaisen monopoliaseman rahapolitiikassa, jollaista kongressi ei perustuslain mukaan voinut millekään taholle antaa. Jackson katsoi, että keskuspankin toiminnassa on kyse sellaisesta rahaeliitin vallankeskityksestä, jolla rahaeliitti julkista liittovaltion poliittista voimaa hyväksi käyttäen ottaa itselleen kaiken yläpuolella olevan monopolistisen crony-kapitalistisen eli ”hyvä veli” -valtiokapitalistisen valta-aseman yhteiskunnassa.

Tätä jacksonilaista patrioottista perustuslaillista vapautta, vallanhajautusta ja osavaltioiden oikeuksia ajavaa ideologiaa eivät keskuspankkiirit eivätkä heidän asiaansa ajaneet poliittiset toimijat USA:ssa koskaan hyväksyneet.

Valtiokapitalistiset ja aitoa vapaata kilpailutaloutta vakaumuksellisesti vastustaneet internationalistiset keskuspankki- ja monopolihenkiset rahamiehet pääsivät vihdoin niskan päälle, kun USA:n kolmas keskuspankki perustettiin 1900-luvun alussa.    

The Federal Reserve -keskuspankki luotiin vuonna 1913 Georgian osavaltion rannikon Jekyll Islandilla pidetyn raha- ja pankkiirieliitin sisäpiirikokouksen päätösten ja kaavailuiden pohjalta. Siitä lähtien The Fed on ollut keskeisesti ohjaamassa USA:n rahapolitiikkaa, taloutta ja poliittista sitoutumista erilaisiin internationalistisiin pyrkimyksiin ja globalistisiin rakenteisiin.  

Siitä, mistä The Federal Reserve -keskuspankissa ja sen ideologis-taloudellisissa pyrinnöissä on perimmiltään kysymys, tekee kattavasti selkoa G. Edward Griffinin teos

The Creature from Jekyll Island: A Second Look at the Federal Reserve, 3rd edition (American Media, 1998)

Nyt vuonna 2016, kun osaltaan myös The Fedin ajamat globalistiset hankkeet kuten vapaakauppasopimusten nimellä markkinoidut internationalistiset Open Borders -integraatiohankkeet eli TPP- ja TTIP-sopimus ovat toteutumisensa loppusuoralla, on symbolisessa mielessä osuvaa ja erittäin ajankohtaista siirtää Andrew Jacksonin kuva pois dollari-setelin paraatipaikalta ja korvata se Open Borders -monikulttuurisuuden ja valtiojohtoisen progressiivisen poliittisesti korrektin ideologian kannalta asianmukaisella kuvalla.

Kuvien vaihdolla viestitetään, että vanha eurooppalais-länsimainen USA on mennyt menojaan ja uusi globalistiseen 2020-luvun maailmaan integroitunut USA syntyy.        

Mielenkiintoinen seikka on muuten se, että nyt maaliskuun alussa 2016 pidettiin Georgian osavaltion rannikon Sea Islandilla – joka on Jekyll Islandin naapurisaari – jälleen strateginen suuren rahan talousvaikuttajien ja poliittisen eliitin sisäpiirikokous, tällä kertaa Donald Trumpin presidentinvaalikampanjan pysäyttämisen merkeissä, kuten kirjoitin blogissani 13.3.2016 Globalistinen eliitti reagoi vahvasti Donald Trumpia vastaan. 

Viittasin tuossa blogissani Nykypäivän Verkkouutisten toimittajan Juha-Pekka Tikan artikkeliin 10.3.2016 ”Uskomaton lista: nämä tunnetut miljardöörit ja tekniikkagurut mukana anti-Trump -tapaamisessa”. Artikkeli ei kuitenkaan enää näytä löytyvän Verkkouutisten sivuilta. Mutta sama uutissisältö on luettavissa New York Postin 8.3.2016 artikkelista ”Tech billionaires plot with GOP leaders at exclusive island resort to stop Trump”

Näyttää siltä, että globalistishenkinen rahaeliitti on keskuudessaan päättänyt, että presidentti Andrew Jacksonin linjan on hautauduttava lopullisesti historian kumpujen yöhön ja presidentti Donald Trumpin linjaa ei ole syytä päästää lainkaan testattavaksi. 

Kuvan ja Sanan verkkokaupasta on hankittavissa seuraavat aiheeseen liittyvät tuoreet äänitteeni:

Mistä USA:n presidentinvaaleissa on nyt vuonna 2016 kysymys? 

Panama-paperien paljastukset: pyyteetöntä informaatiota vai globalistieliitin tarkkaan laskettu siirto?  

 

 

Kommentoi "USA:n presidentti Andrew Jacksonin kuva poistetaan 20 dollarin setelin etupuolelta"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  _____     ______   __   __    ______    _____   
 / ____||  /_   _//  \ \\/ //  /_   _//  |__  //  
/ //---`'   -| ||-    \   //    -| ||-     / //   
\ \\___     _| ||_    / . \\    _| ||_    / //__  
 \_____||  /_____//  /_//\_\\  /_____//  /_____|| 
  `----`   `-----`   `-`  --`  `-----`   `-----`  
                                                  
 
 

7 kommenttia "USA:n presidentti Andrew Jacksonin kuva poistetaan 20 dollarin setelin etupuolelta"

Jere 24.4.2016 11.39

Sekö tekee ihmisestä halveksitun feministin, kun on ajanut naisille äänioikeutta?

maan matkamies 24.4.2016 12.07

Haluaisin mielelläni kuulla Ahvion mielipiteen siitä, mikä globaali vihervasemmistolaiskulttuurimarxilainen taustaryhmä ja agenda vaikutti siihen, että Kekkosen kuva poistettiin 500 markan setelistä.

Michelle C. 24.4.2016 13.10

Suomi on edistyksellinen maa esim. tasa-arvon suhteen; naisten äänioikeus saavutettiin hyvässä järjestyksessä yli 100 vuotta sitten- toisin oli Britanniassa, mistä Suffragette-elokuva mielenkiintoisella tavalla kertoo. Naisten oikeudet ovat ihmisoikeuksia, ja tasa-arvon mallimaat ovat, kiinnostavaa kyllä, myös yleensä perinteiltään kristittyjä maita. Ottamatta nyt kantaa presidentti Jacksonin kuvan siirtämiseen setelin yhdeltä puolelta toiselle, on sinänsä tärkeää, että naiset näkyvät ja kuuluvat yhteiskunnassa; politiikassa, liike-elämässä, seurakunnissa, opetustoimessa, jne. Mitä monikulttuurisemmaksi yhteiskuntamme muuttuvat ja mitä enemmän erilaisten ei-kristillisten uskontojen vaikutus tulee yhteiskunnassa näkyviin, sitä tärkeämpää on että naisten ja miesten tasa-arvoa korostetaan yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Jaakko 24.4.2016 14.32

Uskon että Jumala loi miehen johtamaan eikä tarkoittanut naiselle koskaan tulevan esimerkiksi äänioikeutta. Tietysti elämme syntiinlangenneessa maailmassa jossa eletään synnin seuraamuksissa, kuten äänioikeudessa, ihmisoikeuksissa ym.

"Ihmisoikeudet" on eniten väärin käytetty ja ymmärretty "oikeus". Mooseksen laista ei tällaista höpinää tietenkään löydy, ja Mooseksen laissa on kuitenkin kaikki.

"Ihmisoikeudet" ovat naisten, homojen ym. vinoutuneiden ryhmien pelastusrenkaita joihin takertumalla poloiset yrittävät pysyä pinnalla.

Todelliset ihmisoikeudet luotiin aikanaan todellisia ongelmia, kuten kidutusta, orjuutta, rotusortoa ym. kolmannen maailman ongelmia varten.

Länsimaiset hienostelijat ja kermapeput ovat omineet nämä kehitysmaiden oikeudet mutta kovasti epäonnistuneet.

Riitta 25.4.2016 19.11

Jaakolle tiedoksi, että kristittyinä emme elä Mooseksen lain alla. Mooseksen laki koskee juutalaisia, ei kristittyjä. Tämä keskeinen seikka tahtoo nykyään jäädä opettamatta monissa seurakunnissa.

Olemme kyllä Aabrahamin liiton alaisia, samoin Nooan liiton. Mooseksen liiton alaisia emme ole, vaan Mooseksen liiton on korvannut Uusi Liitto Kristuksessa.

JKS 26.4.2016 13.26

Jacksonin saavutuksista voi mainita myös "Kyynelten tien" ja abolutionistklubien vastaisten mellakoitten puolustamisen.

Ulla Rautiainen 26.4.2016 18.43

Harriet Tubman - jonka kuvan laittamista setelin etupuolelle Ahvio kauhistelee - syntyi orjana, mutta pakeni omistajiltaan. Hän osallistui Yhdysvaltain sisällissodan aikana ”maanalaiseksi rautatieksi” (engl. Underground Railroad) kutsutun turvatalojen verkoston ylläpitoon. Verkoston turvin tuhannet orjat pakenivat etelävaltioista pohjoiseen alueille, joissa orjuus oli jo lakkautettu.

Tubman työskenteli ansiokkaasti naisten aseman ja naisten äänioikeuden puolesta aikana, jolloin naisen asema oli käytännössä sama kuin orjan asema isäntäänsä.

Kumpaakohan näistä asioista Ahvio pitää paheksuttavana vai molempiako?

Miksi näin suuresti väärän vallankäytön aiheuttaman inhimillisen kärsimyksen poistamiseen vaikuttanut ihminen ei saisi saada kuvaansa kunniapaikalle?

Siksikö, että hän on nainen?

Voi vain sanoa, että Ahvion arvostelukyky on pahasti vinksahtanut ja ihmetellä, jos hän yhä saa jatkaa hengellisenä opettajana.