http://patmos2.vlu.fi/filebank/blog/authors/fb-share_2_4995-LM_tanaan-profile.jpg Maaliskuun 20. päivänä 2013 pian paaviksi valitsemisen jälkeen Rooman piispa, katolisen kirkon paavi Franciscus puhuessaan maailman kirkoille sekä maailman eri uskonnoille asetti sanansa tällaiseen muotoon: "Tervehdin ja kunnioituksella kiitän kaikkia teitä, rakkaat ystävät, jotka kuulutte... http://patmos2.vlu.fi/blogi/kirjoitukset/831/onko_paavi_tietamaton_jumalan_identiteetista Patmos article
Leo Meller
6.4.2016
Leo Meller

Leo Meller on Patmos Lähetyssäätiön perustaja ja eläkkeellä oleva toiminnanjohtaja (1971-2010).

Onko paavi tietämätön Jumalan identiteetistä?


Maaliskuun 20. päivänä 2013 pian paaviksi valitsemisen jälkeen Rooman piispa, katolisen kirkon paavi Franciscus puhuessaan maailman kirkoille sekä maailman eri uskonnoille asetti sanansa tällaiseen muotoon: "Tervehdin ja kunnioituksella kiitän kaikkia teitä, rakkaat ystävät, jotka kuulutte  toisten uskonnollisten traditioitten piiriin; ajattelen ensisijaisesti muslimeja, jotka palvotte yhtä Jumalaa, elävää ja armollista, ja rukoilette häntä."   Kaksi vuotta myöhemmin, vuoden 2015 lopulla paavi totesi muslimien ja kristittyjen palvelevan ja palvovan yhtä ja samaa Jumalaa. 

 

Paavi Franciscus kulkee tietänsä.

Franciscus vieraili Yhdysvalloissa.  Vaelluksensa loppuvaiheessa kohteena oli New York ja messu Manhattanin valtavassa Pyhän Patrickin katedraalissa.  Seurasin messua katoliselta tv-kanavalta.

Alkutervehdyksessään paavi käytti sanoja, jotka koin  tuttuina mutta samalla oudoksuttavina.  Outoina, koska niistä puuttui Nimi ylitse kaikkien nimien: Jeesus.  Tuttuina, koska niiden muotoilu kytkeytyi Koraaniin.

Koraanin kaikki suurat - luvut - alkavat ilmaisulla: Jumalan, Armeliaan Armahtajan nimeen.  Näillä sanoilla avataan moskeijoissa saarnat ja muut hurskaat menot.

Näillä sanoilla paavi Franciscus avasi puheensa roomalaiskatolisuuden lippulaivassa New Yorkissa.

Jumalan, Armeliaan Armahtajan nimeen.

"Oliko paavilla viesti muslimeille?" kysyi newyorkilainen sanomalehti seuraavana aamuna.  Kristillinen uutispalvelu kysyi: "Lähestyikö paavi islamia, tarkoitushakuisesti karttaen Kolminaisuuden tai Jeesuksen Kristuksen mainitsemista?"

Paavi Franciscus on sittemmin rakentanut sanallisia siltoja islamiin niin useasti, että traditionaalisimmat auktoriteetit  hänen omassa kirkkokunnassaan ovat kokeneet kohtuulliseksi paikallisesti varoittaa lampaitansa olemasta teologisesti liian läheisiä Muhammadin uskossa olevien kanssa. 

Vatikaani on pyrkinyt selittämään parhain päin  paavin sanoja islamista, yhdestä Jumalasta, Allahin ja Jahven identtisyydestä ja niin edelleen.    

Kristillisissä ja osin liberaaleissa juutalaisissakin piireissä  monoteististen uskontojen Jumalan muovaaminen yhdeksi ja samaksi siihen katsomatta, millä nimellä häntä kunkin leirin sisäpuolella kutsutaan, vaikuttaa olevan lisääntymään päin.

 

Vaan merkittävän hiljaista on muslimien suunnalla tämän yksi-ainoa-Jumala lurittelun kohdalla.

Muhammadin seuraajat kun ottavat omat ns. pyhät kirjoituksensa toisenlaisella alvarilla kuin vaikkapa  luterilaiset piispat Pohjolassa Pyhän Raamatun.

Muslimille heprealais-kristillinen Raamatun Jumala on kauhistus.

Raamattu osoittaa Genesiksen alkuriveiltä alkaen Jumalan olevan Yksi, mutta samalla Hänen nimensä viittaa moninaisuuteen. 

Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Tutki Toisen Mooseksen kirjan 20:2-3 kohtaa.

Minä olen HERRA (hepreaksi Jehova / Jahve), sinun Jumalasi (hepreaksi Elohim, monikkomuoto) ... Älköön sinulla olko muita jumalia minun rinnallani."

Ihmisen järki ei voi käsittää eikä selittää Kolmiyhteyttä. 

Kolminaisuus on kuitenkin ilmoitettu siinä merkityksessä, että pystymme kristittyinä kiinnittämään uskomme Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.   Pelastava usko on aina Jumalan lahja, ihmisen järjen ulkopuolelta tuleva ja annettu.  Uskovalle Raamatun Jumalaan uskominen ei ole mitenkään mahdotonta.

Nyt Jumalan ilmoituksen ulkopuolella liikkuvat höpisevät tyhjänpäiväisyyksiä muka kolmen monoteistisen uskonnon kohtaamisesta yhdessä ainoassa kaikille yhteisessä ja samassa Jumalassa.

Koraanin tekijät ovat selkärankaisempia kuin luopumuksessa elävät synkretistiset ns. kristityt.  Koska heillä ei ole ainoan elävän Jumalan ilmoitusta, heille Raamatun Jumala (Yksi joka on kolme) jää salaisuudeksi.

Koraanille uskollisesti he väittävät kristittyjen olevan kolmea eri Jumalaa palvovia kuin konsanaan pakanoita.

Katsomme Koraaniin.

 

Koraanissa kielletään ankarin sanoin Kolmiyhteinen Jumala.

Neljännessä Suurassa jakeessa 171 on selkosanaista tekstiä "Kirjan" - Raamatun - käyttäjille:

Te, joilla on Kirja, älkää liioitelko uskossanne älkääkä puhuko Jumalasta muuta kuin totta.  Messias, Jeesus, Marian poika, oli Jumalan lähettiläs ja Hänen Sanansa, jonka Hän antoi Marialle, ja Henki Hänen luotansa.  Uskokaa Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: "Heitä on kolme!"  Lopettakaa, se on teille parasta. Jumala on yksi Jumala, ylistys  Hänelle!  Hänelläkö olisi lapsia?  Hänelle kuuluu kaikki, mitä on taivaassa ja maassa.  Jumala on riittävä edusmies.

Yhdeksännessätoista Suurassa jakeissa 88-92 kielletään Jeesuksen Kristuksen olevan Jumalan Poika:

He sanovat: "Armollinen on valinnut itselleen lapsia."  Puhuttepa te kauheita: taivas on vähällä haljeta, maa revetä ja vuoret sortuva maahan, koska he väittävät Armollisella olevan lapsia.  Ei Armollisen sovi ottaa itselleen lapsia.

Viidennessä Suurassa jakeessa 17 kielletään Jeesuksen jumaluus:

Ne ovat luopuneet uskosta, jotka sanovat: "Messias, Marian poika, on Jumala.".

Koraani vetää kulmat suoriksi suhteessa heprealais-kristilliseen ymmärrykseen - niin, Jumalan ilmoitukseen - Kolmiyhteisestä Jumalasta, Isästä ja Pojasta ja Pyhästä Hengestä.  Jumalan ilmoitus oli lopullinen puolituhatta vuotta ennen Koraanin kirjoittamista. 

Jos joku meistä - tai vaikka enkeli taivaasta - julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.  GAL 1:8

 

Niissä kristillisissä yhteyksissä, joissa Koraania pidetään Yhden Ainoan Jumalan ilmoituskirjallisuuteen kuuluvana - jopa viimeisenä ilmoituksena, jonka sisällön mukaan Raamattua on luettava ja ymmärrettävä - on pakko ohittaa silmät ummessa ja omatunto lukittuna  satoja jakeita, joissa kaikissa on tekstiä, joka on oppositiossa Jumalan Raamatun  ilmoitustotuutta vastaan. 

Kirkkohistoriasta opimme miten alkukirkon päivinä uskontaistelut  useimmiten liittyivät jollakin tavalla Jeesuksen Kristuksen henkilöön.  Kristityille kerran kerta kaikkiaan annettu Totuuden Sana varjeli  uskovia säilyttäen heidät koko totuudessa.

Mitä nyt tapahtuu kristikunnassa?

Apostolinen profetia on toteutunut ja toteutuu edelleen:

Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät kärsi tervettä oppia vaan omien himojensa mukaan ... kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät tarujen puoleen.  2 TIM 4:3-4

 

Mikä Koraanin mukaan on niitten kohtalo, jotka perustavat Raamattuun uskonsa ja toivonsa?

Suurassa numero 33, jakeissa 62-68 kuvataan väärinuskovien viimeistä tuomiota:

Ihmiset kyselevät sinulta viimeisestä hetkestä:  Sano: Vain Jumala tietää sen.  Mistäpä tiedät: ehkä se on jo lähellä.  Jumala kiroaa uskottomat ja valmistaa heille Helvetin tulen, jossa he joutuvat asumaan aina ja ikuisesti, eikä heillä ole auttajaa eikä suojelijaa.  Kun heidät heitetään päistikkaa tuleen, he huutavat: "Kunpa me vain olisimme totelleet Jumalaa ja Hänen Lähettilästään".  ...  Herramme,  anna heille kaksinkertainen rangaistus ja kiroa heitä ankarasti."

Jakeessa 73 on viittaus Kolmiyhteyteen:

Näin tapahtui, jotta Jumala voisi rangaista teeskenteleviä miehiä ja naisia ja monijumalaisia miehiä ja naisia...  

(Lainaukset: Koraani, Jaakko Hämeen-Anttilan käännös.  Basam Books, 2013.)

 

Oletko koskaan kuullut arvovaltaisen islamilaisen hengellisen johtajan väittäneen hänen Allahinsa ja heprealais-kristillisen Raamatun ilmoittaman Jumalan olevan yksi ja sama persoona? 

Et koskaan. 

Miksi ei tällaista tapahdu?

Koska muslimit elävät jumalansa pelossa tietoisina, että jokaisesta turhasta sanasta joutuu tuomiopäivänä tilille.

Kristittyjen pyhissä kirjoituksissa on sama varoitus.  Kristillisessä leirissä ei vain uskota vaan lankeemuksen tilassa puhutaan typeryyksiä islamin ja kristinuskon yhteydestä.

Ja kuten tapahtui Tukholman naispiispan toimeksiannosta: Maalattiin kirkon lattiaan nuoliviivat, joiden avulla muslimi opastettiin katsomaan Mekkaan päin rukoillessaan.  Muslimeille avatut kirkkotilat joko riisuttiin ristisymboliikasta tai risti peitettiin kankaalla.

Kerran protestanttisuudessa elettiin aikaa, jolloin varoitettiin Roomaan johtavista teistä. 

Tänään kaikki tiet ovat alkaneet johtaa Mekkaan.

Herätys!

 

 

 

Kommentoi "Onko paavi tietämätön Jumalan identiteetistä?"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  _____      ___     ______     ______   ______   
 |__  //    / _ \\  |      \\  /_   _// |      \\ 
   / //    / //\ \\ |  --  //   -| ||-  |  --  // 
  / //__  |  ___  |||  --  \\   _| ||_  |  --  \\ 
 /_____|| |_||  |_|||______//  /_____// |______// 
 `-----`  `-`   `-` `------`   `-----`  `------`  
                                                  
 
 

9 kommenttia "Onko paavi tietämätön Jumalan identiteetistä?"

Ihmettelyä1 7.4.2016 0.15

Kiitos Mellerille ja S.I.U!Tilanne alkaa olla järjetön.Lisäksi suuri yleisö: sekulaarit sekalaisia imeneet uuspakanat ja kristinuskoa vääristävät ja luopuneet "tulkaa kaikki"-porukat ja piispalliset harhautuneet sen kuin alkavat islamin vyöryn ja terrorismin pelossa kaiketi Suomessakin pulputtaa näitä sekaoppeja. Jotta mukamas saadaan olla"rauhassa" ja käytännössä islam-voimat haukkaavat enemmän ja enemmän elintilaa ja sharialain pykäliä aletaan tunkea yhteiskuntaamme.Tämä todella kummaa ja kuin suoraa eksyttstä.Jopa äärifeministit ja toisaalta sateenkaari-väki on "suvaitsevaista" islamin väelle,vaikka nuo katolta lennättäisivät ja naisille hirmutekoja tekisivät.Nyt on rukoiltava pölkkypäisuuden loppumiseksi,piispojen ja kaikkien mielettömyyksiin menneiden puolesta,sekä pyrittävä vaikuttamaan myös valtaapitäviin,eduskuntaan,ammattiliittoihin,julkiseen sanaan ja mielipiteeseen -ja missä sitä tervettä järkeä onkaan!

Erkki Hänninen 7.4.2016 0.15

Lainaus Magneettimediasta:

”Kaikki ei-juutalaiset tulisi karkottaa Israelista. Ainut syy sille, miksei näin ole tehty, on se, että he ’palvelevat juutalaisia’, kunnes Messias tulee”, ilmoitti Israelin pääsefardirabbi Yitzhak Yosef.

Päärabbi Yosef jatkoi valittelemalla, etteivät juutalaiset kykene karkottamaan kaikkia ei-juutalaisia välittömästi ”kuten pitäisi”, vaan tämä tapahtuu, ”kun Messias saapuu” ja kun juutalaisten ”koura on vahvistunut”.

The Times of Israel -julkaisun mukaan päärabbi Yosef sanoi lisäksi, että ei-juutalaiset, ”jotka eivät seuraa seitsemää Nooan lakia, tulee karkottaa Saudi Arabiaan”.

Päärabbinaatilla on sekä laillista että hallinnollista valtaa Israelissa, jossa se määrittää muun muassa juutalaisen uskonnollisen lain (halakha), jota juutalaiset seurakunnat seuraavat ympäri maailman. Rabbineuvostot toimivat uskonnollisten palvelujen ministeriön alaisuudessa. Sen päätökset ovat lainvoimaisia, ja niiden noudattamista valvoo Israelin poliisi

Vaikka ei-juutalaisia vihaavalla rabbilla on suurta henkilökohtaista laillista ja uskonnollista valtaa, on turha odottaa samanlaista vastausta juutalaisten vetämiltä rasisminvastaisilta järjestöiltä ja medialta verrattuna vaikkapa tilanteeseen, jossa ei-juutalainen olisi kehottanut juutalaisten täydelliseen karkotukseen Euroopasta."

Aika erikoista on tämä juutalaisten kanssa veljeily Patmoksen ym. kristillisten sionistien puolelta. Juutalaisuus on uskonto, kuten islamkin. Patmos on antanut jopa ymmärtää että juutalaiset pelastuvat omillaan, ilman Jeesusta. Tämä on Sanan vastaista! Kristillinen kirkko on uusi, Uuden Liiton Israel! Juutalaiset vihaavat sydämestään Vapahtajaamme Jeesusta, eivätkä tunnusta häntä Kristukseksi/Messiaaksi! MOT. Judaismi on Saatanan synagoga!

Islam, juutalaisuus ja kaikki uskonnot palvelevat Saatanaa! Miksi me kristityt olisimme hyväuskoisia hölmöjä ja alistuisimme niin islamin kuin juutalaistenkaan orjiksi? Suuri raha puhuu tässä juutalaisten kanssa veljeilyssä ja jumalatoman "Israelin" valtion tukemisessa!

Herätkää siellä Patmoksessakin ja avatkaa silmänne käynnissä olevalle judaistiselle huijaukselle! Olkaamme Jeesuksen Kristuksen seuraajia, eli kristittyjä! Jo riittää sionistiset kolehtipuheet ja varsinkin vanhojen ja yksinkertaisten ihmisten narraaminen ns. uhraamaan Suomen Siionissa! Uusi luuta lakaisemaan! Kiitos!

jukkis 7.4.2016 0.15

Kiitos Leolle kirkkaasta Sanan opetuksesta! Tätä ei juuri enää kuule.Arkkipiispamme ja muut piispat veljeilevät ja ovatpa jotku heistä aivan hurmiossa muslimien hartaasta uskonnonharjoittamisesta! Islam on kuoleman kultti,siitä on todisteita Euroopassakin pilvin pimein.Kristinusko on rauhan ja rakkauden uskonto,joka ei tosin ylpeälle länsimaalaiselle enää tahdo kelvata.Tätä arvotyhjiötä Islam täyttää tehokkaasti-lampaiksi muuttuneitten kristittyjen ja heidän johtajiensa kustannuksella.Kristityt ovat todellakin muuttuneet lampaiksi,joita rieputtelee mikä milloinkin,aina islamista idän pimeisiin pakanauskontoihin.Kristus ei kelpaa,mutta hömppä käy.

Anja 7.4.2016 0.15

Uskontoja vääristellään myös opetustasolla. Oletteko tietoisia mitä lapsillemme opetetaan islamista? Tämä kannattaa katsoa!
http://www.edu.fi/perusopetus/uskonto_ja_elamankatsomustieto/uskontonetti/uskonnot_pahkinankuoressa/islam/usein_kysyttya

Islam kuullostaa suvaitsevalta rauhanuskonnolta opetushallituksen muovaamisen jäljiltä!

Erkki Hänninen 8.4.2016 12.49

Respectiä ja KIITOS Leo Mellerille, kun uskallatte julkaista eriävääkin mielipidettä!

Toivotan joka tapauksessa Teille siunausta, ja hyvää uutta kevättä!

"Minä olen sankari" 8.4.2016 12.49

Surullista, outoa ja ihmeteltävää, mutta tosiaankin luopumus on jo selvästi alkanut ja Herran päivä tulossa, mutta sitä ennen, ennen kuin luopumus on kokonaisvaltaista, on meidän ihana toivomme saava täyttymyksensä. Kirkastuu ja pimenee yhtäaikaa. Menee pahemmaksi ja täydellinen lunastus on lähempänä kuin koskaan. Ihanaa ja kauhistuttavaa. Paavi tekee tavallaan Jumalan tahdon kuten Juudas aikanaan ja myös hänen palkkansa tulee osoittamaan hänen tekojensa laadun ja lähteen.
Kristityn nimeä kantavat ovat pian suurimpia vastustajiamme, tuo maailmaan tuleva vastustaja imee henkensä vaikutuspiiriin kaikki jotka kieltävät Pojan, joilla ei ole Hänen Henkeänsä - ihmiset eksyvät - miksei, koska paavikin eksyy ja eksyttää. Meillä on valo ja se kutsuu, mutta Jumala antaa luopumuksen samalla kuitenkin edetä. Voimme rukoilla, että kutsu vahvistuu, että Jumalan kirkkaus lisääntyy vetäen kutsutut ja valitut Jumalan valtakuntaan.
Muslimit sanovat aloittaneensa pyhän sodan ja myös Jumala kehottaa lopunajan taistelussa esim. Israelia pyhään sotaan ja aivan varmasti meitä kristittyjäkin tulevana aikana. Seurakunta menestyy, ei maailman asioissa niinkään, vaan Hengen voimassa, loistaen kirkkaanpana kuin koskaan toteuttaen tehtävän, jonka Jumala on valmistanut sille. Herran päivä tulee kauhuineen, sitä emme voi estää ja Jumalan tarkoitukset toteutuvat sitä ennen ja sen aikana ja aina. Herra, anna Henkesi ottaa tilaa minussa, että saisin olla käytössäsi ja monet pelastuisivat kunnes paha saa palkkansa ja tulisit ylistetyksi kaikessa. Herra, olen täysin arvoton itsessäni sinun työhösi, mutta suo minullekin armosi tehdäkseni tahtosi, ollakseni käytössäsi, minä, arka ja heikko lapsesi joka kuitenkin tunnustan sinun nimesi, amen.



(18:29) Sillä sinä annat minun lamppuni loistaa; Herra, minun Jumalani, valaisee minun pimeyteni. Ps. 18:28

32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
Matteus 10

Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Joh. 1:5

9 Julistakaa tämä pakanakansain seassa, alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.
10 Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Sanokoon heikko: "Minä olen sankari".
Joel 3

leena leino 22.4.2016 13.17

Kirkko ja kaupunkilehti nro 12, ex-muslimi Niko Mohammed toteaa: "Olisi islamin kannalta parempi, että muslimit eivät ymmärtäisi Koraania. Vaikka koko maailma huutaa, että väkivaltainen islam ei ole oikeaa islamia, Isis, al-Qaida ja Boko Haram ovat vain ottaneet tosissaan sen, mitä he ovat Koraanista lukeneet."
- samaa olen miettinyt ja kuulostellut, onko se karu totuus. Ja rukoillut muslimiystäväni puolesta...

esirukous mahdollista 22.4.2016 13.17

"Anja" kirjoitti:
"Islam kuulostaa suvaitsevalta rauhanuskonnolta opetushallituksen muovaamisen jäljiltä!"
ja viittasi edun sivulle, jossa oli Isra Lehtisen tekstiä. Tuo kirjoittajahan on tunnettu noin 25 vuotta sitten islaminuskoon kääntynyt suomalaistaustainen nainen. Miksi hän on tuollaista tekstiä kirjoittanut, emme tiedä, mutta parhaiten siitä olisi mahdollisuus saada selkoa, jos tuo kirjoittaja kokisi pelastuksen tulemalla uskoon Jeesukseen Kristukseen, ja tulisi kastetuksi Johannes Kastajan sanojen mukaan "Pyhällä Hengellä ja tulella". Emme myöskään osaa sanoa, mitkä ovat Jumalan aivoitukset hänen osaltansa, mutta jos hänen osakseen tulisi sitä, mikä tuli monien osalle ensimmäisenä helluntaina, niin hän saattaisi tuntea tarvetta puhua, vaikka jotkut ehkä häntä sitten hieman pyrkisivät jopa toppuuttelemaankin.

Paavali kirjoittaa Timoteukselle: "Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta." Tämän mukaisesti voimme rukoilla myös tuon edun sivulla olevan islamiin liittyvän tekstin kirjoittajan puolesta, ja jättää asia Jumalan käsiin.

Riitta 22.4.2016 13.17

Magneetimedia kummittelee edelleen antisemitistisine oppeineen, vaikka jo tuomionkin siitä sai. Eipä mikään muuttunut. Erkki Hänniselle tiedoksi: Jeesus oli juutalainen. Jeesus kävi synagogassa. Jeesus eli juutalaisena juutalaisessa yhteisössä. Jeesus ei koskaan lakannut olemasta juutalainen. Kukaan kristitty ei siis voi olla oikeassa uskossa ja vihata juutalaisia. Tällainen on kerta kaikkiaan teologinen mahdottomuus.

Leo Meller kirjoittaa täyttä asiaa, kiitos tästä valaisevasta tekstistä.